Tuesday, January 15, 2013

sebahagian besar hayat kau telah kecapi nikmat itu.. ^_^

Salam semua ari nie  - 03 rabiul awal 1434 hijrah..
alhamdulillah  bru selesai abis kn satu lg novel "Suami Aku Ustaz - Hannah Dhaniyah"  

byk input y bleh kita ambil. dlm ni..
antara doa y menarik minat ialah m/s:466 & 570

"Wahai Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami pasangan kami dan keturunan kami
 sebagai penyenang hati kami dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa." [25:74]

"Ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepada-Mu cinta-Mu 
dan orang2 yang mencintai-Mu dan aku memohon kepada-Mu 
perbuatan yang dapat menghantarku kepada cinta-Mu.
Ya Allah, jadikanlah cinta-Mu lebih kucintai daripada diriku dan keluargaku serta air dingin"


smoga sedikit sbyk kta bleh b'amal dlm doa slps slt..insyallah ^_^

y ni plak copy paste ayat y uztaz ni cakap, serbak bila tgk vid nie..


Nabi kata:"tiada hamba Allah yang doa dalam keadaan saudara dia  itu tidak tahu..melainkan Allah hantar malaikat-malaikat, utk kau pn mcm itula juga
mean: Engkau minta y baik utk dia. utk engkau pn mcm itulah juga"

3 comments:

Nur_Ma"Khairatun Hisan" said...

Assalamualaim wbt...wa..macam teringin pulak nak bace novel tu.. hehe...

Nur_Ma"Khairatun Hisan" said...

http://lauraazura.blogspot.com/2013/05/cameron-highlands-yes-again.html..

Aliff Nasution said...

nnt kme bwk kn ye tp maaf la klu dah rosak sikit...ddk dlm kete kekandang berlipat2... >.<"